احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید سازمان ملل وضعیت مناطق سیل زده افغانستان را بحرانی عنوان کرد دومین هواپیمای کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان اعزام شد شعری از سیدحکیم بینش، شاعر افغانستانی برای رئیس‌جمهور فقید ایران + فیلم
سرخط خبرها

رضایت زنان افغانستان از آزادی در انتخاب نحوه زندگی در پایین‌ترین سطح قرار دارد

  • کد خبر: ۱۹۳۸۲۶
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
رضایت زنان افغانستان از آزادی در انتخاب نحوه زندگی در پایین‌ترین سطح قرار دارد
یافته‌های یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که رضایت زنان و دختران از آزادی‌شان در نحوه انتخاب زندگی در داخل افغانستان در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نهاد پژوهشی گلوپ روز جمعه، ۱۹ آبان در گزارش تازه خود گفته است، تقریبا همه زنان افغانستان در رنج به سر می‌برند و بیشتر زنان احساس می‌کنند که با آنان با احترام رفتار نمی‌شود.

براساس این گزارش، تنها ۱۱ درصد زنان اهل افغانستان که در ماه جولای مصاحبه شده‌اند از آزادی که در زند‌گی خود دارند، راضی هستند.

این کاهش بی‌پیشینه رضایت‌مندی زنان یک رکورد جدید نه فقط برای افغانستان، بلکه در میان تمام کشور‌هایی است که نهاد گلوپ در آن نظرسنجی انجام داده است.

کاهش شدید رضایت‌مندی زنان از پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ نشان دهنده این است که آنان متوجه شده‌اند، محدودیت‌های شدیدی که پس از تسلط طالبان بر آن‌ها اعمال شده، اکنون تغییر ناپذیر است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود آنکه مردان افغانستان از محدودیت‌های اعمال شده بالای زنان رنج نمی‌برند، اما هم مردان و هم زنان، به‌ویژه در حال حاضر نسبت به گذشته از آزادی خود در انتخاب نحوه زند‌گی‌شان ناراضی هستند.

براساس این گزارش، ۹۶ درصد زنان و ۹۳ درصد مردان در سال ۲۰۲۳ زند‌گی خود را چنان ارزیابی می‌کنند که پایین‌ترین سطح یعنی «رنج» تلقی می‌شود.

گفتنی است که طالبان در بیش از دو سال گذشته، بیش از هر چیز توصیه‌ها و فرمان‌هایی در مورد اعمال محدودیت‌ها بر زنان صادر کرده‌اند. عمده‌ترین این محدودیت‌ها شامل محرومیت زنان از سیاست، محدودیت حضور یا فعالیت در فضای عمومی، ممنوعیت ادامه تحصیل و محدودیت در حق کار می‌شوند.

با این حال، مقام‌های طالبان مدعی هستند که حقوق زنان در افغانستان در چارچوب شریعت تامین است.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->